3 juli 2008

S-ketchup in Abancay


Javier, de directeur van de school, ziet het groots: zijn project gaat het onderwijssysteem in Peru volledig hervormen. Dit naief, en soms behoorlijk luidruchtig, enthousiasme is zowat het belangrijkste wat je opvalt als je Javier bezig ziet. In ons jeugdig enthousiasme spraken we met hem af om een 3d tekening te maken van zijn toekomstige school en een maquette. Op dat moment waren we nog niet op de hoogte van het feit dat slechts een tiende van de school al op plan staat en dat we dus met inconsistente probeersel plannen moesten werken. Zelfs het hoogteverschil in het terrein was ons een raadsel: ergens tussen de 10 en de 30 meter.

Bovendien hebben we hier niet alle software zomaar terbeschikking, dus moest het hele geval in sketchup, niet meteen Margo´s favoriet en voor Erik een nobele onbekende. Wij zouden wij echter niet zijn als op een weekje tijd het hele school complex netjes in 3d voor Javiers neus stond, waarna we zijn opmerkingen verwerkten en aan tevens aan de maquette begonnen. We zien wel hoever we geraken.

1 opmerking:

Wim zei

Hewel mannekes, dat ziet er echt professioneel uit! Indrukwekkend ook dat jullie daar zo plots compleet onvoorbereid een school uit de grond gaan stampen. Ik zou niet weten waar te beginnen. Veel succes dus, ik hoop echt dat het een geweldig succes wordt, en dat jullie bijdrage gevalideerd gaat worden.

Overigens, ik volg jullie blog al de hele tijd, maar ik schreef bijna nooit reacties. Nu ik zelf een blog ben begonnen, weet ik dat het leuk is dat de lezers zich af en toe laten horen. Vandaar mijn goede voornemen om in de toekomst eens wat vaker een reactie te posten. We zien wel wat er van komt...